Zoals u misschien gelezen heeft, publiceerde RTV Lansingerland een artikel over 3B Wonen. In dit artikel ” Bewoners voelen zich onveilig: 3B Wonen doet niets, wij zitten met de overlast” geven een aantal huurders aan dat zij vinden dat 3B Wonen hun overlastmeldingen niet serieus neemt.
Hanneke Vliet Vlieland: “Ik vind het vervelend om te lezen dat een aantal huurders zich niet gehoord voelt door 3B Wonen. Dit is niet de bedoeling. Als woningcorporatie staan we dicht bij onze huurders en vinden we hun woonplezier belangrijk.”
3B Wonen neemt dit signaal serieus. Om de drempel naar ons zo laag mogelijk te houden, openden we een directe lijn voor de huurders die aanhoudende overlast ervaren en die zich bij RTV Lansingerland hebben gemeld. Deze huurders kunnen rechtstreeks bellen naar 010 313 55 11. We benadrukken dat we de klachten alléén kunnen oplossen, als deze huurders zich bij ons melden.
Hanneke Vliet Vlieland: “Onze focus ligt op het aanpakken van de oorzaak van de overlast. Als je alleen iets aan de gevolgen doet, blijft het probleem bestaan of wordt het erger. De oorzaak oplossen kunnen we natuurlijk niet alleen. Hiervoor is een intensieve samenwerking met de gemeente, politie en zorgpartijen nodig. Daar zetten we ons komende tijd voor in!”